Baby's eerste jaren - editie 35

baby’s eerste jaren 35 Het is weer bikini- tijd! Hoe krijg je je lichaamweer bikini-fit? Heerlijk dat de zon weer lekker schijnt. Het is weer bikini-tijd! Maar ben jij er na je bevalling al aan toe om in je bikini te stap- pen? Om straks volop te genieten in de zon, kun je op een aantal dingen letten. Hup, in beweging! Om weer in vorm te komen na een bevalling heb je lichaamsbeweging nodig. Bouw dit langzaam op. Te snel, te zwaar en te veel willen doen is ge- vaarlijk. Je gewrichtsbanden hebben ongeveer zes maanden nodig om hun spierkracht terug te krijgen. Hoe leuk je nieuwe bikini ook is, het vergt wel wat energie om het bewegen weer leuk te maken. Maar een positieve benadering helpt! Beweging is goed tegen stress en je krijgt vaak weer net zoveel energie als voor je bevalling. Door te bewe- gen kan je negatieve gevoelens beter de baas, het sterkt je emotioneel. Na de bevalling, als de bloedingen ophouden, mag je rustig zwemmen en wandelen. Na vier maanden mag je pas overstappen op cardiotraining zoals tennis, fietsen, joggen. Ga je naar een sportschool, laat je daar dan goed informeren welke oefeningen en hoeveel herhalingen voor jou geschikt zijn. Voeding Als je meer gaat bewegen, let dan ook op je voedingspatroon. Je lichaam is aan het herstellen en heeft veel voedingsstoffen nodig. Wees dus voorzichtig met bewegen in combinatie met te snel af willen vallen of een dieet. Het kan zijn dat je dan bepaalde essentiële voedingsstoffen misloopt. Je kunt je door een diëtist laten voorlichten om verantwoord af te slanken. Beurt aan de buikspieren Na zes weken kun je aan de slag met oefeningen die de bekkenbodem versterkt. Daarna kun je pas beginnen met de buikspieren. Let op deze volgorde, want daarmee voorkom je dat je buikspieren je ingewanden naar beneden drukken en daarmee een verzakking veroorzaken. Goed tegen stress en je krijgt vaak weer net zoveel energie als voor je bevalling

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA3NTA1